Happy Birthday Israel! Week 7 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Sharon Berger - WaarBenJij.nu Happy Birthday Israel! Week 7 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Sharon Berger - WaarBenJij.nu

Happy Birthday Israel! Week 7

Blijf op de hoogte en volg Sharon

26 April 2015 | Israel, Jeruzalem

Hi iedereen,

Ik kan niet geloven dat dit al mijn 7de stage week was!! Dit wil zeggen dat ik bijna terug thuis ben! Ongelofelijk hoe de tijd vliegt als je het naar je zin hebt.

Deze week was een drukke week op stage en had ik enkel dag shiften. En zoals gewoonlijk wissel ik af, twee dagen onderzoekkamer en drie dagen verloskamer. Heel tof die afwisseling. Ik ben ondertussen al dik bevriend met het team hier en we maken hier samen heel veel mee. Het is leuk om een gevoel te hebben dat je echt een verschil kan maken en dat ze je vertrouwen. Ik ben ondertussen niet de enige student vroedkunde meer, vanaf vorige week kregen we twee andere Israëlisch studenten vroedkunde. Het maakt eigenlijk voor mij niet, uit er is toch altijd genoeg werk voor iedereen;-)

Ik heb deze week 4 bevallingen kunnen doen waar eigenlijk niet veel over te vertellen is. Het waren normale fysiologische en mooie bevallingen. Er is er wel eentje dat eruit sprong deze week, alweer op mijn laatste stage dag van de week. Een vrouw kwam binnen met 4 cm ontsluiting en sterke weeën. Het was haar derde kindje en ze was super opgewonden met deze bevalling. Ze was een vrolijke madam en wou zeker dat we alles zo fysiologisch mogelijk hielden. Ze bleef maar praten over de amandel olie die we in haar vorige bevalling gebruikten, en hoeveel het haar hielp. Persoonlijk vind ik niet dat het veel verschil maakt als je van de olie gebruikt maakt of niet, maar allee… We hebben dat toch altijd op de kar staan. Ze ging goed vooruit en haar ween werden sterker. Ik onderzocht haar en voelde 7 cm ontsluiting, verstreken maar het kind lag nog super hoog en moest nog ontzettend veel dalen. Ik kon bijna zoals een ping-pong bal het kind naar boven duwen. Ik wou absoluut de vliezen niet per ongeluk breken( gevaar voor navelstreng prolaps) dus liet ik de vroedvrouw ook voelen. Ze gaf me gelijk, de monitor was goed dus gingen we een beetje wachten. Voor dat er nog 20 minuten voorbij waren, braken de vliezen spontaan. Ik onderzocht haar snel en zag dat de baby wel heel veel is ingedaald op een korte tijd. Ik liet de vroedvrouw ook voelen en ondertussen luisterde ik naar de harttonen van het kind. Toen de vroedvrouw klaar was met het vaginaal onderzoek kon ik de harttonen duidelijk horen en die lag op 52 sl/min, veel te laag. Door een te snelle daling van het hoofdje is het kind slecht beginnen worden. De harttonen bleven laag en de vroedvrouw ging snel de gynaecoloog roepen terwijl ik haar voor een spoedkeizersnede voorbereide. Het kind moest zo snel mogelijk eruit, de harttoontjes recupereerden niet. De moeder wou dat ik mee ging naar de operatiekamer en met haar daar bleef. We hadden al ondertussen al veel gebabbeld en ze voelde zich veilig met mij erbij. Gelukkig waren we op tijd en een gezond meisje van 3400 kg werd geboren. Wat erg om een week zo te eindigen, maar gelukkig waren moeder en kind in orde. Omdat ze zo dankbaar was gaf haar man mij na de bevalling een grote doos met chocolade….Lekker;-))))))

Afgelopen week vierde Israël 67 jaar onafhankelijkheid. Israël werd 67 jaar geleden herboren. Een grootte feest dus voor iedereen. Hier word het gevierd met vuurwerk en een BBQ met veel taart en koek. Alle grote parken zijn daardoor volgepropt met mensen die BBQ maken en kinderen die overal spelen. Ik ben met mijn tante en haar familie voor het weekend naar Eilat geweest. Eilat is in het uiterste zuiden van Israël en ligt aan de rode zee. Het is echt een vakantie plaats met veel hotels, restauranten, water activiteiten enz.… Het was echt rustgevend en leuk om eventjes iets anders te doen.

Tot volgende week

Groetjes

Xoxo Sharon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Student vroedkunde

Actief sinds 20 Feb. 2015
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 4590

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 29 Mei 2015

nog twee dagen!!!!!

Landen bezocht: