weekendje naar Tel-Aviv- Week 2 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Sharon Berger - WaarBenJij.nu weekendje naar Tel-Aviv- Week 2 - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Sharon Berger - WaarBenJij.nu

weekendje naar Tel-Aviv- Week 2

Blijf op de hoogte en volg Sharon

14 Maart 2015 | Israel, Jeruzalem

Dag iedereen,

Ondertussen is er weer een week voorbij gevlogen. Het is echt ongelofelijk hoe snel de tijd hier voorbij gaat! Ik kan niet geloven dat ik al twee weken in Israël stage loop!!!

Mijn werkdagen gingen heel snel voorbij en plots was het weer weekend. Ik begin de werking van de verloskamer een beetje door te hebben en kan ondertussen met het computersysteem werken.

Zoals vorige week stond ik de twee eerste werkdagen in de opname/onderzoekzaal. Ik vond het een leuk idee om de week rustig te beginnen, niet dus!!! Het was weer super druk. Vrouwen komen daar non-stop binnen en sommige vrouwen zelf met de ambulance(veel vrouwen vinden het aangenamer om met ambulance te komen dan met taxi of auto, het is nl. gratis als ze uiteindelijk bevallen;-)) ik heb weer kunnen oefenen op mijn onderzoeken en ik kom ook veel zwangerschapscomplicaties tegen. Ik leer daar hoe bij elke geval te handelen.

Er komen ook heel veel vrouwen schreeuwend binnen die op het punt staan te bevallen. Ik onderzoek haar dan en geef dan snel een seintje aan een van de vroedvrouwen en breng die snel samen met haar naar de verloskamer. In Sharee zedek kom je meestal vrouwen met grande multipariteit tegen, die soms meer dan 8-10 kinderen hebben. Het is altijd grappig hoe snel het gaat, ik ben meestal zelf nog niet klaar om haar officieel in het computersysteem op te nemen.

Ik kwam natuurlijk soms ook minder aangenaam gevallen tegen. Een vrouw kwam op 27 weken binnen met een intra uteriene vruchtdood. Ze was er helemaal kapot van en ik bracht haar naar een van onze grote verloskamers. De vroedvrouwen zijn hier allemaal geweldig en de psychologische begeleiding die de vrouw kreeg was heel speciaal en dat gaat mij altijd bijblijven. De vroedvrouw waarmee ik dan stond heeft haar eerst laten huilen en heeft daarna zo duidelijk uitleg gegeven. Ik was zo onder de indruk van hoe die vroedvrouw tegen haar sprak dat ik mijn eigen tranen onder controle moest houden:-(. Ja, sommige vroedvrouwen kunnen echt een verschil maken.

De rest van de week stond ik op verloskamer en zoals vorige week had ik weer kindjes op de wereld kunnen brengen. Ik heb hier ook gemerkt dat vrouwen tijdens de hele arbeid mogen eten en drinken. Dat komt omdat er in een onderzoek bewezen is dat vrouwen, die tijdens de arbeid eten en drinken, een korter arbeid hebben en sneller bevallen.

Ik krijg nu ook nog meer zelfstandigheid en de vroedvrouwen beginnen mij langzamerhand te kennen. Ik moet ook de vrouwen die onder mijn verantwoordelijkheid zijn, in de ochtenddienst aan de dokters en vroedvrouwen zelf briefen. In het begin toch een beetje “scary”… maar nu vind ik het zelf leuk.

Voor de weekend ging ik naar Tel Aviv. Daar schijnt het zonnetje iets meer dan in Jerusalem. Zondag ga ik naar natanya(dicht bij Tel Aviv, ook aan de kust), een beetje zonnen aan het strand. Vanaf maandag is het weer een nieuwe stage week.

Het was weer een week met vele leuke nieuwe ervaringen! Tot volgende keer;-)
Ps: in de loop van de week zet ik wat foto's op de blog:--))

  • 16 Maart 2015 - 15:46

    Danny Peeters, Thomas More Lier:

    hey Sharon,
    Ik lees je blog met veel plezier !
    Het lijkt daar echt wel het paradijs, zowel binnen het ziekenhuis als erbuiten ;-)
    Fijn dat je dit kunnen regelen hebt voor jezelf.
    Geniet van de kansen die je krijgt, het zal je een prima vroedvrouw maken !
    Groet,
    Danny Peeters

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Student vroedkunde

Actief sinds 20 Feb. 2015
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 4578

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 29 Mei 2015

nog twee dagen!!!!!

Landen bezocht: